Ulotki i katalogi reklamowe – preferencje klientów w dobie internetu

W najnowszym wydaniu magazynu „Direct Mail” eksperci i praktycy udzielają wskazówek, jak wykorzystać ten instrument sprzedażowy i skutecznie dotrzeć do klientów dzięki precyzyjnemu targetowaniu.

Sekcja specjalna Direct Mail w najnowszym wydaniu magazynu „Press” przedstawia wyniki badań na temat skuteczności drukowanych katalogów i gazetek reklamowych. Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB pokazują, że konsumenci wciąż preferują ten kanał sprzedaży i uważają go za najmniej uciążliwy. W dobie internetu, ulotki i katalogi reklamowe wciąż cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów.

W badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu i październiku 2020 roku, marketerzy wskazali, że najbardziej angażującymi kanałami komunikacji są media społecznościowe (72%), media tradycyjne (67%) oraz strony internetowe (65%). Jednakże, konsumenci wskazali na inne kanały jako najbardziej angażujące, takie jak reklamy przed seansem w kinie (41%) oraz direct mail, czyli ulotki, gazetki reklamowe oraz przesyłki adresowane z zawartością reklamową (38%).

Badanie pokazało, że konsumenci uważają reklamy w sklepach i placówkach usługowych (39%), direct mail (35%) i plakaty reklamowe na ulicach (29%) za najbardziej wiarygodne. Z kolei najmniej skuteczne okazały się reklamy na telemarketing, które zajęły ostatnie miejsce w rankingu z wynikiem 15%.

Według przeprowadzonych badań, klienci preferują tego rodzaju materiały promocyjne ze względu na ich wiarygodność i dostępność. W przeciwieństwie do reklam internetowych, ulotki i katalogi są łatwiej dostępne i dają klientom większą kontrolę nad procesem zakupowym. W sekcji specjalnej znajdują się również ciekawe kampanie, a eksperci i praktycy udzielają wskazówek, jak efektywnie wykorzystać ten kanał marketingu bezpośredniego.

Dyrektor zarządzająca w Metro Advertising, Isabella Krüger-Pawlowski, podkreśliła, że direct mail bywa niedoceniany przez marketerów, a jest to niezwykle ważny instrument sprzedażowy. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, direct mail pozwala na pokazanie szerokiego portfolio produktów i usług firm.

Nie bez powodu firmy z segmentu FMCG dobrze radzą sobie z wykorzystaniem gazetek reklamowych wysyłanych do odpowiedniej grupy konsumentów. Badanie wykazało, że tego typu promocje przekładają się na wyniki sprzedażowe.

Więcej informacji dotyczące powyższego badania, a także więcej eksperckich treści znajdziesz w najnowszym magazynie „Direct Mail”.

POBIERZ MAGAZYN DIRECT MAIL 2021