Materiały reklamowe w skrzynkach pocztowych powracają jako skuteczny sposób na dotarcie do klientów

Namacalne materiały reklamowe, takie jak ulotki i gazetki, które miały być przeszłością w erze internetowej, zaczynają odzyskiwać swoją skuteczność.

Jeszcze niedawno materiały reklamowe, takie jak ulotki czy broszury, dostarczane do skrzynek pocztowych były uważane przez marketerów za przestarzały sposób promocji. Jednakże, wraz z rozwojem internetu, reklamy papierowe przeżywają drugą młodość. Właściwie wykorzystane, mogą stanowić jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. W dodatku „Direct Mail” do magazynu „Press” eksperci branży zestawiają swoje doświadczenia, wiedzę i prognozy z najnowszymi badaniami rynku. Jako eksperci udzielają się także przedstawicielie ABC Direct Contact: dyrektor zarządzający Robert Kudzia, kierownik operacyjny Michał Siąkała oraz Agnieszka Ciejka, specjalista ds. handlowych.

Namacalne materiały reklamowe, takie jak ulotki i gazetki, które miały być przeszłością w erze internetowej, zaczynają odzyskiwać swoją skuteczność. Według badań GfK prawie 60% respondentów korzysta z gazetek, aby dowiedzieć się o promocjach, a dla 47% badanych gazetki stanowią źródło wiedzy o promocjach, wyprzedzając reklamę telewizyjną, strony WWW oraz aplikacje i e-gazetki.

Choć wiele osób uważa, że reklama adresowa przeszła już swoje apogeum w latach 90-tych i wyszła z mody, to zgodnie z przekazem Renaty Goss-Nowak z Sekcji Rozwoju Przesyłek Reklamowych Poczty Polskiej, takie myślenie jest błędne. Współczesna reklama internetowa zdominowała rynek i utwierdziła nas w przekonaniu, że direct mail to przestarzała i kosztowna forma komunikacji, której nikt już nie używa. Jednakże, okazuje się, że do reklamy adresowej wracają giganci przemysłu internetowego, tacy jak Google, Oracle czy Amazon, co świadczy o tym, że nadal jest to skuteczna i atrakcyjna forma dotarcia do klientów.

– ABC Direct Contact obserwuje zmiany zachodzące w branży reklamowej oraz zainteresowanie marketerów nowymi źródłami przekazu, które jest wyzwaniem dla wszystkich firm z branży dystrybucji materiałów reklamowych. Jednak badania wskazują, że ukierunkowanie się tylko na jedną formę reklamy nie pozwala dotrzeć skutecznie do szerokiego spektrum klientów. Synergia pomiędzy mediami online i offline daje najbardziej wymierne efekty kampanii reklamowych. Efektywna kampania reklamowa to synergia różnych sposobów reklamy połączonych z gazetką. Trudno osiągnąć taki rezultat samą reklamą telewizyjną czy internetową. Nasza firma jest gotowa na nadchodzące zmiany. Posiadamy odpowiednią wiedzę, którą chcemy przekazać potencjalnym partnerom biznesowym w celu maksymalizacji korzyści wszystkich stron. Pomimo pojawienia się nowych źródeł przekazu papierowa forma reklamy pozostaje narzędziem, które najskuteczniej przyciąga klientów oraz generuje najlepsze wyniki sprzedażowe. – przekonuje Robert Kudzia, dyrektor zarządzający ABC Direct Contact.

– Gazetki i inne drukowane materiały reklamowe raczej nie znikną z rynku. Przekaz papierowy jest trwalszy niż elektroniczny. Przynosimy gazetkę do domu, przypomina nam o sieci, o promocjach. – twierdzi Agnieszka Ciejka, specjalista ds. handlowych ABC Direct Contact.

Przyszłość reklamy nie sprowadza się ani do całkowitej rezygnacji z direct mail, ani do jego uporczywego stosowania. Eksperci przewidują, że rynek będzie charakteryzować połączenie kanału fizycznego z cyfrowym. Przykładem takiego działania jest kampania Google, która wysłała do tysiąca japońskich firm przesyłkę zamkniętą na kłódkę. Odbiorcy mogli ją otworzyć tylko za pomocą kodu, który musieli znaleźć w wyszukiwarce Google. W skrzynce znajdowały się symbole pomyślności, a zwój zawierał link do internetowej strony z informacjami o systemie reklamowym Google AdWords. Taki rodzaj reklamy przyciągnął uwagę 95% odbiorców, a zwrot inwestycji wyniósł 90:1.

Według badań CMO Council z 2019 roku aż 85% konsumentów preferuje takie połączenie kanałów reklamy. Łączenie nośników fizycznych z cyfrowymi potrafi podnieść response rate nawet o ponad 100 procent. Przyszłość reklamy to phigital – czyli połączenie kanałów fizycznych i cyfrowych.

Więcej treści dotyczących tego zagadnienia oraz wiele innych interesujących branżowych informacji znajdziesz w najnowszym magazynie „Direct Mail”.

POBIERZ MAGAZYN DIRECT MAIL 2020